Sunday, June 1, 2014

Keterujaan

Salam,

Masih banyak lagi persediaan menimang cahayamata baru belum selesai. Bila dilihat pada senarai barang, aduhhh... Banyaknya. Tu tak masuk lagi barang2 yang perlu ada lepas bersalin nanti. Beli sikit2 dan last2 minit ni. Menggelabah juga jadinya. Tapi kalau kita terlalu ekcited pun, orang tua kata tak bagus juga. Jadi kita buat slow and steady. EEhhh... Ni terlebih slow rasanya.

Setakat baju lengan panjang ke, baju butang kat depan ke, jumper jumpsuit dengan romper ni rasanya dan ada. Cuma kuantiti tak berapa banyak. Hati saya lebih ke arah gaun dan dress. Pun tak boleh beli juga sebab bukan boleh pakai pun. Sampai terpikir nak pakai masa majlis cukur jambul nanti. Hoverr sangat mami kamu ni dikk..

Omey angat!!!

Semalam (31 May 14), berkesempatan meneroka jualan pertengahan tahun kat Sogo. Syurga idaman ibu2 Kolumpor untuk bershopping. Nak kata murah sangat, maybe adalah juga certain thing yang murah. Yang lain sama je. Tapi, saya siap jadi ahli Sogo. Nak diskaun punya pasal la katakan. Maklumlah, mana2 shopping complex bila buat jualan je mesti keutamaan untuk ahli. Dengan keadaan saya duduk kat Kajang ni. Kalau sanggup pegi Sogo semata2 nak shopping tu. Memang suami ahkak akan tabik spring kot.

Memandangkan saya ni bukan jenis nak amek2 gambor barang yang dibeli. Maka saya googlekan aje. Mujur ada dalam google. Saya ke Sogo berseorangan kemudian adik bongsu pula datang nak joint. Saya just beli few thing macam baju lubang2, baju singlet dan baju lengan panjang untuk tambah2 mana yang tak cukup. Jadi adik saya membelanjakan baby dalam perut ni dress untuk majlis cukur jambul. Hahah. Makcik dia pun sama hover dengan mami.


Nil ler baju yang Acu belikan. Sampai kat umah saya tetap membelek dress ni. Teruja sangat nak pakaikan kat baby. Tapi... Sabar mak cikkkk.. In sya Allah, akan sampai masanya nanti. Selain dari baju untuk si baby yang belum keluar ni. Acu tak lupa juga pada dua orang ank teruna yang nak beraya. Baby keluar lepas raya tapi baby yang dapat dulu.


Acu keje kat HP Tower Damansara. Katanya jarang dapat keluar bershopping ni.. Sekali dapat keluar, dan keluar pulak dengan penasihat utama yakni saya la tu, haaaa... Mendapat ler.

Tak semestinya jadi ahli kelab Sogo, semua benda nak kene beli kat Sogo. Saya sedang meninjau2 besen mandikan baby. Sebab stroller dan katil baby boleh beli lepas pantang. Bajet yang dah ada ni kita beli barang lain. Jadi, sebagai ahli ahli Tesco juga, saya cadang nak beli besen mandikan baby kat situ. Sebab harga kat Tesco lebih murah dari JJ dan Sogo. Ikutkan beli je besen biasa kat kedai barangan plastik. tapi kesian baby ahkakk...


Saya nak kan tempat yang baby boleh baring tu. Senang keje nanti tak perlu nak pegang lama2. Set mandian baby pula saya gunakan Anakku. Saya suka kan bau nya lembut tu. Dan arwah mak pun suka pakai bedak Anakku sebab halus sangat katanya.


Yang ini pun penting juga tapi masih belum beli. Encik suami tanya kenapa tak beli? Saya jawab. Yang ni kena bali sama2. Boleh la dia yang membayornya. Amboi niat!!! hihi

Selalu dihidangkan dalam filem2. Bila si ayah menukar lampin baby. Memang macam ni ke. Hoverr sangat cik abang kita.

Sekarang kandungan saya dah masuk 31 minggu. Alahaii.. Comey sangat perut ni. Bila orang tengok, orang tanya, orang pegang. Masing2 macam tak percaya. Saya pun sama. Tapi, kecik2 pun. Dia punya aksi dalam ni. Aktif sangat. Pantang doktor scan. Ada je aksi yang dia buat. Yang penting anak mami dalam ni sihat ye sayang.

Babybump at 28 weeks

Si abang pun dah teruja dan tak sabar nak tunggu adik dia keluar. Semua teruja. paling si abang suka bila dia lekap telinga kat perut. Bergoncang2 adik dia. Terkekek2 abang nya ketawa. Moga, segalanya dipermudahkan oleh Allah. Mami, dedi dan abang Kimi tak sabar nak jumpa adik.

No comments:

Post a Comment