Wednesday, December 10, 2014

Cerita Puteri Saya

Assalamualaikum,

Betul kata orang2 tua. Nak jaga anak pempuan ni bukannya mudah. Agaknya susah betul abah dan arwah mak nak jaga saya dulu2. Memang saya ni bukan tahap nakal. Tapi jahat. Ampunkan saya. sob sob...

Sekarang ni, walaupun ada baby pempuan yang masih kecil, baru masuk 5 bulan umurnya. Tapi menjaga dia memang penuh kesabaran. Dari lahir, kat hospital, keluar hospital sampai sekarang. Banyak dugaan saya tempuhi. Tapi saya tau. Ini ujian kecil. Dan saya gembira memikul tanggungjawab ni.

Tuan puteri saya ni tersangat manja. Kadang2 kwn2 kata demanding betul anak awak. Yup. Saya akui. Tapi saya rasa itu adalah sesuatu yang sangat cute. Saya happy melayan kerenah dia. Ditambah pulak dengan perangai abang dia. Telatah anak2 syurga.

Bila dia tido, terasa sunyi

Suka tak dengan anak patung yang tuan puteri saya pegang. Hasil kraftangan kenalan saya yang tinggal di Sarawak. Kalau berkenan boleh order dengan saya.




Seperti semua sedia maklum dengan perniagaan online yang saya ceburi, kalangan kawan2 tau saya hampir tiap hari saya akan ke pejabat pos untuk membuat penghantaran produk2 yang pelanggan dah order. Makanya, tiap hari lah tuan puteri saya akan melaram.




Dah kenapa pulak mulut mami putih tu...


Kadang2 tak sempat nak melaram. tengah duduk umah konon nak gi makan tetiba termakan kat shopping mall


Mata yang bulat milik tuan puteri


Sesekali kita beli sesuatu yang berfaedah 




Saya suka sangat pergi kenduri kawin. Dan memang tak nak lepaskan peluang nak bergambar dengan pengantin. Dah penah cerita dalam entri2 yang lama sebelum ni.

Tuan puteri yang kuat melalak ni, mesti nak berjalan tak kira masa. Time hujan pun nak berjalan. 

Apa tah nama pelakon ni.

Lately ni si abang susah sangat nak bergambar. Jenuh paksa. Tah macam mana masa pergi kenduri kahwin ari tu, ternampak pulak mamat pelakon ni. Dia siap cakap mamat tu berlakon citer imam bisu kat Astro. Julung2 kalinya abang minta mami amekkan gambar dia. 

Thanks for reading!!!

No comments:

Post a Comment