Sunday, October 15, 2017

MRT - Kebanggan Kuala Lumpur

Assalamualaikum..

Tak de la nak meng-key in pun kat belog ni. Tapi si kecik saya sekarang dah pandai ajak bergaduh pastu tak nak kawan katanya, maka saya pun buat2 merajuk masuk dalam bilik. Dari tak buat pa boleh la saya main2 dengan komputer ni. Maka terciptalah cerita syok sendiri kat belog sendu ni.

Belek2 folder kat komputer ni. Nak merepek cerita apa pun tak tau. Jadi boleh laa cerita pasal MRT ni sementelah banyak pula gambar dalam MRT ni. Produk kebanggaan negara Malaysia yang terbaru. Dan juga modal untuk bercerita sape paling berkuasa.

Stesen MRT ni dekat bebenor dengan rumah saya. Masa sebelum dirasmikan, si kecik saya ni sibuk minta nak naik Thomas. Dia panggil tren ni Thomas. Saya rasa you all tu mestu kenal watak Thomas tu siapa. Masa mula2 rasmi, idok laa kami nak naik. Memang padat kata mereka. PM Malaysia pun datang merasmikan di Stadium Kajang. Kalau nak makan Sate Kajang Haji Samuri tu boleh laa stop kat Stesen Stadium Kajang.

Ni la Thomas

First time naik Thomas


Sebab dekat kan dengan rumah. Memang seminggu sekali tu confirm laa kami naik. Bukan pergi ke mana pun. Rasa2 malas masak time lunch tu, jom anak2... kita pergi sinun. Jom naik MRT... (slogan)

Nak pergi beli ayam



Tak de orang. Dah macam mami sewa pulak satu trip ni untuk kita je.

So far, kemudahan ni memang memudahkan. Nak kata satu pembaziran tu tak la kot. Cuma tambang nya sekarang agak mahal. Masa mula2 launch tu, ada juga diskaun 50%. Tapi sekarang harga normal. Cuma, kalau compare dengan bawa kereta, ok laa. You all tak payah nak bawa kereta di tengah kesibukan kota raya. Gituuu...

Dah tak tau nak merepak apa. See you in another entry. Xoxo...

No comments:

Post a Comment