Monday, June 23, 2014

Cerita Weekend Lepas

Salam semua.

Kali ni punya entri berkemungkinan agak panjang. Wahhh... Intro nak bagitau banyak cerita pada entri kali ini. Alahaiii... Perut yang makin sarat ini, malasnya nak keje. Mood memang ke laut habis. Nak berjalan buat keje memang dah tak berdaya sangat2. Minggu ini, usia kandungan saya dah masuk minggu ke-34. Errmmm... Excited nak timang princess ni.

Gadget hospital yang menakutkan

Hujung minggu saya dimulakan dengan temujanji bersama sidia di atas. Kalau setakat scan biasa pada perut saya tak de masalah. Suka sangat tengok baby yang bergerak2 dalam perut masa kena scan. Tapi, tang nak kene jolok batang itu. Alahaiii... Paling saya tak suka. "Kenapa kena pakai batang tu???" Sebab scan biasa tak nampak uri. Scan guna menda tu leh jumpa uri saya. Uri saya masih di bawah. Baby... Tolong mami naikkan uri tu ye sayang...

Jumpa dia ni kat Ikea

Sebab tak nak terlalu asyik belek barang baby. (ari2 bau baju baby yang baru basuh tu). Makanya, set kerusi yang saya beli hampir dua bulan lepas baru kami pasang. Sebab mood nak pasang lepas beli tetiba hilang lepas mak meninggal dunia. Jadi tengah menonton tv, baru nampak set kerusi ni terperosok bawah tangga. Tetiba datang mood rajin nak menghias rumah. Barulah ada tempat duduk extra.

Si Abang yang menyertai sukan sekolah. Kepala dah macam Dedi

Si Abang Kimi pulak menyertai sukan tahunan di sekolah dia. Kalau tengok pemandangan keliling tu, yang ramai2 yang ada di situ adalah parent yang sibuk mengambil gambar anak2 mereka. Makanya, saya pun sama sibuk kat tengah padang tu. Program ni untuk pelajar tahap satu. Lepas habis sukan. masing2 dikehendaki ke kelas masing2 untuk parent mengambil pulak result peperiksaan pertengahan tahun yang lalu. Alhamdulillah. Si Abang berjaya memperoleh tempat ke dua di dalam kelas. Tentang kejohanan sukan, juga tempat kedua. Mami bangga sangat Abang Kimi boleh manage waktu belajar dengan waktu bermain. Sangat seimbang. Good boy!!!.

Tetapi Abang Kimi tak puas hati sebab dapat pingat perak

Hajat hati nak bersenang-lenang kat umah lepas balik dari sekolah. Namun apakan daya. Si Abang Kimi yang merajuk sebab dapat pingat Perak minta dipujuk. Dan digunakan pula result exam yang baru diperolehi itu untuk keluar jenjalan menonton wayang. Aduhaiiii Anakkuuu... Mami dah penat semalam mami kemas umah. Ari ni mami bangun awal nak ke sekolah dan melangut kat tepi padang. Mami nak berehat untuk ari ini. Masih merajuk. Ok. Bagi mami sejam untuk bertapa seketika. Nanti kejutkan mami. Dan dengan itu, mami sambung tido pula.

Filem yang amat diminatinya. Sequal yang ke-2. OK la. Not bad at all.

Ni la hasilnya bila selalu buka Disney Channel. Mesti ada je cartoon movie terbaru diiklankan kat tv. Rasanya tiap bulan kami menonton wayang dan saya hanya menonton cartoon. Nak pilih movie lain. Banyak sangat klasifikasi filemnya.



Jamuan mata Mami...

Dikesempatan yang ada. Mami mula la nak juga meneroka barangan baby. Alahaiii... Sedapnya mata memandang pelbagai barangan yang menarik ni. Ikutkan hati, nak aje saya borong. Tapi sebab waras lagi dan tengah2 bulan saya mampu mengawal nafsu. Dan dikuatkan denagn semangat baby tak perlukan ini semua bila baru lahir. JANGAN BELI!!! Eeewaahhh...

Barangan import dan saya tak nak tau harganya

Ni suggestion dari doctor. Sebab ada infection dalam pundi kencing saya. Ditambah pula ada diabetes. Maka doctor menyarankan saya minum carnberries juice ini. Tak de lah susah nak cari. Sebab entri sebelum ni kan saya katakan saya berkerja di Bukit Bintang. Dan hanya seberang jalan sahaja ada Pavilion dan di dalamnya ada pasaraya yang khusus untuk orang putih. Semua barang dari negara mereka ada di Mercanto. Dan encik suami yang menyayangi isterinya, mencari juice yang dimaksudkan di situ. Rasanya sedap, tapi agak manis. Kenapa saya yang tak berapa tahan rasa manis ni boleh kena diabetes. Doctor cakap mungkin masa pregnent je ni ada diabetes. Owwhhh really??? Aminn...

Masa sekolah dulu2. Cikgu cakap nasi lemak adalah makanan yang seimbang

Yee... Dulu masa saya sekolah tahun 80-an dan 90-an. Nasi lemak adalah makanan yang mempunyai gizi dan zat yang seimbang untuk tubuh badan kita. Kenapa saintis sekarang kata nasi lemak adalah makanan yang tidak sihat. Saya seolah tak boleh terima!!! Saya tak setuju. Saya bangkang!!!. (dah kenapa ko serius sangat) Namun begitu, kerana nasi lemak adalah sajian asli masyarakat Malaysia. mari tutup mata aje dengan fakta tersebut. Dan saya menyediakan nasi lemak ini ketika encik suami nak menonton bola sepak jam 0000hrs (haaa gituu kauu). Lepas dapat nasi lemak. Bola pun tah ke mana.

Keluarga bahagia saya. Muuaahh...

Saya adalah seorang sangat gemar menghadirkan diri ke kenduri kahwin. Kalau dapat undangan. Ada je masa terluang saya akan hadir. mana yang tak dapat hadir tu saya minta maaf banyak2. Tapi kenduri baru2 ini (Sani & Rehan), saya tak sempat nak bergambar dengan pengantin sebab bergegas ke tempat keje. Errr... Dah lama tak keje ari Ahad. 

Dah sampai ke penghujung cerita. Ehhh... Panjang ke tak entri kali ni. Macam tak je. Hehehe... Nasib baik dah kekeringan idea. Jadi tak de lah nak membebel panjang. nanti saya simpan idea yang tak nak keluar ni  untuk entri yang lain pula. Hingga jumpa lagi. XOXO (feeling Istanbul Aku Datang-puii)

No comments:

Post a Comment