Wednesday, April 13, 2016

Full Day

Assalamualaikum...

Hari ni memang tersangat busy. Dari malam tadi menganjak ke pagi hingga ke petang baru la settle kerjaan saya. Lenguh kaki berjalan sana sini. Disebabkan kemalasan yang melanda malam tadi. Saya just hantar baju ke kedai dobi. Tapi tetap kena buat kerja kat situ. Self service dobby katanya. Kenalah rajin masukkan baju dalam washing machine tu, kemudian letak sabun, letak softner. Masukkan duit kemudian tunggu. Terpandang pulak memo kat dinding sabun dan softner percuma. Masa basuh nanti sabun campur sekali dengan air yang disediakan oleh tuan punya kedai. Aduh... Kalau tau awal2 saya tak yah gerakkan tangan dan injit kaki nak letak sabun dalam mesin yang tinggi tu. Sementara nak tunggu baju siap kita jenjalan dulu. Kos untuk basuh baju layan diri itu RM10 aje.

Suka betul dia tercongok tengok kain berpusing dalam tu

Malam tu juga si anak dara saya buat perangai langsung tak nak tido. Dah la pagi nanti nak kena pergi HUKM untuk check up. Terpaksalah saya berjaga untuk tengok dia. Dikesempatan itu saya dapat tengok UCL Real Madrid. Tahniah RM mara ke pusingan seterusnya. Christiano Ronaldo pula hatrik malam tu.


Mujur ada TV dan playground ni dik.

Pagi2 bangun nak ke HUKM pula. Terkulat2 saya dalam kereta dengan nak menempuh jemnya. Padahal bukan saya yang drive pun. Tuan puteri saya sedap je sambung tido. Malam tadi tak tido. Mulalah mengamuk tak cukup tido. So far perkembangan tuan puteri saya ni dari segi kesihatan amat baik. Cuma tumbesaran dia yang lemah. Kena makan lebih banyak lagi dik. Doktor suruh adik gemok.

This is Bangsar South

Dah siap urusan di HUKM saya jadi penunjuk arah kepada encik suami untuk ke Bangsar South. Tak jadi masalah la nak ke sini sebab dulu saya belajar di UM. Dekat je la tempatnya dengan tempat saya belajar dulu. Kalau nak cerita tempat ni dulu, tak ada orang pun nak pergi. Sini ada flat2 kos rendah dan setinggan je. Nak bagitau orang duduk kat Pantai dalam pun malu. Sekarang dah nampak mewah. Siap ada hotel pulak kat Pantai Dalam ni. Kondo2 mewah pun bertambah2. Perjalanan diteruskan pula ke Chow Kit dan Bukit Bintang. Gambar tak ada sebab penat sebelah tangan tengah pangku tuan puteri tido. Ingatkan dah settle untuk hari ini. Ada lagi rupanya. Kami ke Tesco Kajang pula sebab encik suami nak renew lesen . Sesungguhnya saya kepenatan. Tapi best juga sesekali berjalan luar dari Sungai Long ni. Sekian kemerepekkan saya. 

Thanks for reading. XOXO

No comments:

Post a Comment