Tuesday, April 19, 2016

Sahabat Dalam Tubuh

Assalamualaikum...

Saya memang ada ramai kawan. tersangat ramai sampai kadang tu saya lupa nama mereka. Nak pulak sekarang ada whatsapp group. Memang banyak sangat group saya. Nak remove atau nak left pun tak sampai hati. Nanti orang kata sombong. Tapi memang saya akan muncul sesekali je dalam group2 tu semua. Saya mengaku dengan mereka yang saya memang tak baca mesej2 dalam group tu. Nak kata tak ada masa tu memang tak la. Tapi kekadang tu tak tau nak sembang apa.

Walaupun ramai sangat kawan, ada sesetengah yang rapat dengan saya. So mereka faham kalau nak bersembang dengan saya better personal mesej je. Tak payah nak buka topik dalam group. Nanti terbongkar pulak agenda saya. Dan dalam ramai kawan rapat ada la juga tak sampai 10 orang pun yang diklasifikasikan sebagai sahabat. Kawan - kawan rapat - sahabat adalah makna yang sangat berbeza bagi saya.

Sahabat Dalam Tubuh - Masyusnita Mohd Yunus

Yang ini adalah sahabat saya di KL ini. Selain dari sahabat2 saya yang saya kenali masa sekolah, wanita inilah yang sentiasa bersama saya masa saya susah dahulu. Malah kami akan bersama walaupun kami dah berkahwin. Tapi sejak saya duduk di Kajang ni, susah juga nak berjumpa. Nasib baik ada whatsapp. Semalam kami keluar bersama. Lama pulak tu kami melepak dan berkepit.

Tuan puteri saya yang tak mau duduk baby chair. 

Selain dari itu kami akan support each other. Macam sekarang dia berkhidmat sebagai agent insurans. Makanya sayalah client dia yang terawal yang support career dia. Sampaikan polisi untuk suami saya pun sayalah yang memujuk encik suami. Tinggal polisi untuk tuan puteri saya aje nak kena tunggu cukup umur 2tahun sebab dia premature baby.


Kami kadang2 tak merancang pun sesuatu program. Sama la kalau kami bercuti. Programnya hanya dalam masa dua tiga hari sebelum berlangsung. Call dan WA each other, jom pegi Perak. Bila?. Lusa. Lepak mana?. Tambun. Wowww... Lemme inform chef. Krikk... Krik... Krikk... OK. Dia kata jom. Actually laki dia dengan laki saya pun memang bersahabat. Senang keje.

Suami masing2


Bila kita berkawan, saya jarang nak klasifikasikan sebagai BFF. Sedangkan pelopor BFF tu pun dah berpecah siap saman menyaman, better kita guna istilah bahasa kita aje. Saya tak tau nak cerita apa lagi. Tapi masa saya lepak semalam dia tanya kat belog ko ada cerita apa. Ada cerita aku tak. Nah... Aku dah cerita pasal ko. Thank you dear for being my sahabat dunia akhirat.

Thanks for reading. XOXO

No comments:

Post a Comment