Wednesday, May 28, 2014

Menunggu Kelahiran Baru

Salam...


Singgah kejap kat blog picisan ini. Dengan limpah rahmat dari Illahi.. Masih Bernafas sehingga kini. Yang hidup, perlu diteruskan berserta doa2 untuk mereka yang telah pergi.

Hari ini, 29 Mei 2014 bersamaan 29 Rejab 1435H, telah genap sebulan mak meninggalkan kami... Tak henti2 kenangan bersama arwah bermain di minda kami... Sering menjadi perbualan kami adik beradik dalam group whatsapp. Sungguh, kami rindukan arwah... Dan tiap kali rindu menjengah, hanya doa untuk arwah yang mampu kami utuskan.

Namun hidup perlu diteruskan. Semua dah tenang. Semua dah redha dan menerima ketentuan Illahi. Saya pula hamil 30 minggu. Sebulan yang lalu, saya terlalu mengikut emosi. Hinggakan berlaku komplikasi terhadap kandungan yang mana baby langsung tak bergerak. Tapi Alhamdulillah. Semua kembali normal... Yang dalam kandungan ni juga ada hak untuk hidup dan menjadi umat junjungan agung, Nabi Muhammad SAW.


Saya dijangkakan melahirkan baby girl. Wahhh... Teruja di hati hanya Allah dan mereka yang paling dengan saya yang tahu. Tapi dalam teruja, saya masih mampu mengawal perasaan tu. Dalam kata nak beli barangan baby dengan penuh lahap tu, tak adalah sampai ke tahap itu. Mungkin dengan kehilangan mak tersayang, saya mampu untuk mengawalnya. Arwah pernah berpesan, jangan membazir. Baju baby tak de lah sampai penuh almari. Yang branded jauh skali. Mungkin sebab saya isteri kepada lelaki yang tidak mementingkan jenama semua ni. Ada hikmahnya. Boleh la nak menabung.

Setakat ni barang yang besar kami beli pun almari untuk baby. Katil atau baby coat tu tak beli lagi. Almari tu pun almari jenis foam board adik beradik dengan utility rack tp beli kaler pink. Almaklumlah... Baby girl katakan. Setakat nak isi baju basahan dan baju jenjalan tu, tak perlu almari mahal.

(gambar ehsan google)

Ni lah almari nya. Saya beli sekali rack tiga tingkat kaler yang sama untuk letak lampin pakai buang dan barang2 lain. Rasanya kalau baju penuh kat dalam tu tak de lah banyak sangat kan bajunya. Ye dok??? Ayat penyelamat diri sendiri.

Kalau yang penuh macam ni hanyalah impian mami.

Katil baby pun tak payah yang mahal2. kalau dapat free pun lagi syukur rahmat. Jadi, setelah keputusan ditimbang-tara. Makanya, kami akn memilih Ikea sebagai destinasi pilihan untuk katil baby kami nanti. Ikutkan, tak payah katil pun tak pe kot. Tido je sebelah mami dan dedi. namun begitu, dedi agak lasak juga kalau beradu. Maka kami kenalah beli juga.

Nah!!! Berserta harga.

Tunggu juga la bila Ikea nak jual murah katil ni macam tahun lepas. Harga offer tahun lepas hanya RM99. Kayu boleh cat sendiri.. Boleh ler nak buat kaler pink. Leh geder2 dengan almari baby tu nanti.

Baru dapat mesej dari adinda tecinta. Katanya Sogo ada sales. Amboii... Memanjang sales kat Sogo tu. Kaki pula makin membengkak dan sembab. Nak berjalan jauh2 tu, macam tak ada daya sangat. Jadi mampu kirim je la kat adinda bongsu tu... Bukan kira air liur. Ni kirim taip je. Hahaha.

Oh ye. Sepanjang pregnent ni. Saya langsung tak memiliki baju pregnent. Faktor tubuh kecil. Perut pun kecil. Jadi pakai je la baju apa yang ada.

Hingga berjumpa lagi. Al-Fatihah untuk bonda tercinta. Dan juga Almarhum Sultan Perak, Sultan Azlan Muhibbudin Shah.


No comments:

Post a Comment