Thursday, April 7, 2016

April Mission - Kena Kurus

Assalamualaikum...

Semalam merupakan birthday encik suami. Tapi saya tak bagi hadiah pun untuk dia. Saya kan suri rumah. kalau saya belikan hadiah untuk dia bermakna umpama dia membeli hadiah tersebut dengan duit sendiri. Sebab duit yang saya ada adalah hasil permintaan dari dia. Jadi sya katakan kepadanya. Saya nak beli baju untuk saya menghadiri kenduri kahwin hujung bulan ini. Baju saya yang lain saya dah let go kat Instagram. Dia pun meng-hermmm kan aje.

Punya la seronok bila dapat beli baju baru. Nak pulak butik2 kegemaran saya di Bangi Sentral sedang membuat jualan murah. Saya pun turut serta dengan beberapa kawan yang lain. Hasilnya dapatlah saya grab baju yang orang lain tak suka. Tapi saya suka sangat. Adik saya kata baju langsuir sebab lengan dia yang mengerbang. Tang mana langsuirnya pun saya tak tau.


Saje je letak gambar besor2 kat situ nanti tak nampak pulak. Keterujaan dapat beli baju baru tu usah cakap la. Dia punya seronok sampai makan pun tak habis. Nasib baik bawa tuan puteri saya. Dia laa tukang perabis makanan. Manakala saya pulak tak sabar nak balik nak gantung baju tu cepat.


Namun begitu. Kegembiraan saya hanyalah bersifat sementara. Setelah saya balik dan mencuba baju tersebut. Punya la ketat. Apahal pulak ketat sangat ni. Saya lihat semula tag. Saiz M. Dah betul dah saiz saya. Bila saya tanya group Minaz, katanya baju batch tersebut memang kecik. Makanya sesapa yang pakai saiz M kene ambil saiz L. Menyesalnya saya tak try masa sebelum beli tadi. Dah la polisi butik kat Bangi Sentral, dah beli tak boleh tukar. Aduhaiii.

Sekarang saya dalam rangka mempromosi baju tu kalau ada yang nak beli. Kalau ada. Kan saya cakap baju tu orang tak suka kecuali saya yang suka sangat. Padan muka kau Aida oiii. tu laa. Besday laki kau, kau yang lelebih. Malam tu saya ceritakan pada suami. Dia gelak je kat saya. Silalah kuruskan apa yang patut kalau tak nak rasa rugi ye Puan Aida. katanyaaa...

Dengan itu bermulalah misi saya untuk mengecilkan part2 yang nak kena kecik. Setelah dilihat dari kekekatan baju tersebut. Saya simpulkan yang kene kecik adalah bahagian peha. Ok. Misi bermula. So kita kena tengok belog2 yang sihat dengan senaman.

http://kevinzahri.com/health-fitness/5-senama-kecilkan-peha/

Saya akan mengikut program encik kevin Zahri kita. Kendurinya 23hb April. Harap sempat la kurus dan saya boleh melaram. Lepas tu nak gemok semula pun gemok laa.

Thanks for reading. XOXO...

No comments:

Post a Comment