Tuesday, June 23, 2015

Primaland Resort Port Dickson

Assalamualaikum..

Cerita throwback!!!

Awal bulan 4 yang lepas kami ke Port Dickson, Negeri Sembilan. Tetiba encik suami telifon saya dari tempat keje minta bookingkan any hotel kat PD tu. Katanya nak rehat2 tepi laut. Lama dah tak tengok laut. Wahhh. Saya bergembira la dengar ajakan itu. Saya pun survey kat mana hotel2 yang best. Yang penting mesti kena ada kolam yang besar dan menarik. Hajat hati macam nak pegi Thistle PD. tapi harganya boleh tahan juga ekk. Jadi, saya pun review la Primaland Resort and Convention Centre ni. Sementelah pula, resort ni baru aje shooting Wanita Hari Ini kat situ.

Dari slot WHI, macam menarik resort ni. Dengan hamparan kolam yang super besar. Sang Arjuna saya dah kemain melonjak2 nak main kolam tu. Ada gelongsor tinggi katanya. Saya pun teruja bila tengok anak2 dah exited. Tuan Puteri pun macam tak sabar. (hahaha...mami yang lebih).


Bila dah tengok website, encik suami pun setuju. Harga bilik untuk satu malam RM320nett. Tapi bukan bilik biasa. Rupanya apartment dua bilik. Lupa pulak nak amek gambar apartment tu.

Yang tak bestnyer, rupa2nya harga penginapan tak termasuk dengan harga nak main kolamnya. Dah kene bayar asing2. Lepas check in, kami pun nak main kolam tu kene beli tiket. RM40 untuk dewasa dan RM20 untuk kanak2. Jahanam. Dalam website ko tak bagitau pun. (saya booking throught Agoda) Nak tak nak kami beli la juga tiketnya. Hampeh.



Main air sampai tetido tuan puteri niii

Malam tu kami tak keluar ke mana2 pun. Boleh tahan jauh juga hotel ni dengan tempat makan yang ada kat PD. Macam nyesal pun ada. Apasal la tak ricky line dulu. Dah la tak de room service.

Pagi esoknya, anak2 dengan tok laki nak main kolam lagi. Kami pun pakai la tiket yang dah beli RM100 semalam. Laaa... Tiket tu valid untuk hari yang kita beli sahaja. Abiss tu. Kena la beli tiket lain pulak. Terbang lagi. Memang tak kan datang dah tempat aok ni PRCC oiii....


Wajah yang tak mengerti tentang harga tiket yang mami debatkan kat kaunter

Dah la masuk kolam kul 9.30, kul 11.30am dah nak kena naik bilik siap2 umtuk check-out. Sangatlah tak berbaloi dengan harga RM520 untuk stay kat sini. Tak ada room service, tak ada breakfast, kolam kena bayar. Kalau tau nak kena bayar sampai 500 lebih tu, better kami check-in kat Hotel Thistle. Bilik 400++ ada breakfast dan nak mandi kolam tak perlu bayar biarpun tak ada gelongsor. Siap boleh jenjalan tepi laut. Dear PRCC!!! We are not come here anymore

Encik suami pun tak nak cakap pasal percutian yang dia pun tak puas hati. Laut pun jauh dari hotel. Kami check-out dengan muka kelat. Masa untuk lunch. Tadi tak breakfast sebab tak ada dalam harga bilik. Cari lah mana2 kedai yang berdekatan.

Kami makan kat kedai ini. Boleh tahan la juga makanan dia kat sini. Sedap juga.




Dah hujung cerita baru muncul gambar Sang Arjuna

Walaupun tak puas hati dengan hotel yang kami inap, kami berpuas hati tengok anak2 gembira. Tak apalah. Ini boleh dijadikan pengajaran kat saya yang bahawasanya, don't judge a book by it's cover.

Sekian sahaja entri saya kali ini. Ada masa kita jumpa lagi. Assalamualaikum.

ps : thanks for reading. xoxo

No comments:

Post a Comment