Saturday, January 16, 2016

Anak Dua Orang

Assalamualaikum...

Kalau masa anak sorang dulu, masih muda, masih lawo.(hahaha) Tapi la ni dah dekat je dengan 4 series. Tak de maknanya saya nak dengar lagi orang cakap "hahhh...akak dah ada anak???...laaa... nampak macam anak dara". Dalam mimpi pun memang saya tak kan dengar puji-pujian begitu. Sob sob...

Tahun ni anak sulung umur 11 tahun. Dah darjah 5. Boleh la diharap kalau nak minta tolong apa2. Tapi walaupun dah besar, saya masih tak berani nak biarkan dia pergi mengaji atau pergi ke kedai sendiri. Maklumlah. Banyak sangat sumber pendapatan orang sekarang. Jual organ pun boleh dijadikan kerjaya mereka.


Si arjuna saya ni boleh tahan juga laa perangai dia. Tapi dalam lasak2 dia, dalam hati ada taman. Kalau kena marah tu memang macam tak de parasaan. Kena pukul pun macam kebal je badan dia. Tapi kalau saya buat tak tau dengan dia. Saya diam je dengan soalan dia. Saya tak ajak makan sama2, kompem melelehlah air matanya.


Cuti akhir tahun 2015 kami melaksanakan tanggungjawab kami untuk arjuna berkhatan. Tumpang nama adik saya yang berkhidmat dengan PDRM. Arjuna saya joint majlis berkhatan perdana anjuran PGA Briged Tengah di Cheras Kuala Lumpur. Nampak tak takut la sebab dia pun disogokkan dengan video2 berkhatan yang telah berjaya. Nasib baik dapat nama yang awal2. Kalau hujung2 mungkin teriak juga la. Maklumlah, dalam hati ada taman.


Yang kecik tu nak ikut je abang dia



Selesai. Muka bangga

Minggu depan, arjuna saya naik Al Quran pulak. Lambat??? Boleh la dari tak. Tu sikit cerita arjuna. Kalau nak citer pasal adik dia, Macam selalu pulak nak ceritakan. Layankan gambar je la. Jiran gelar minah kepit.






Gitulah kaedahnya bila tuan puteri dengan saya. Bawa la stroller. Duduknya kejap aje. Kadang dia pulak tukang tolak stroller dia. Ehhh... Sampai sini je la saya merepek. Gini la keadaannya bila dah lama tak membelog. Macam gian nak menulis walaupun cerita membosankan. Sob sob... Hingga jumpa lagi esok. Muuahahahaha.

Thanks for reading. XOXO

No comments:

Post a Comment