Thursday, January 14, 2016

Tenang

Assalamualaikum...

Kalau nak cakap pasal tenang ni Ada banyak juga maksudnya dalam keadaan dan situasi tertentu. Kadang2 saya pun memerlukan waktu untuk saya dapat waktu yang tenang. Tak nak sentuh soal agama. Nanti ada orang kaitkan pula dengan agama. Saya cakap mengenai saya...

Alam


Dengan melihat alam hati saya boleh jadi tenang. Kadang orang nampak luaran saya yang ceria. Dalam hati Allah je yang tau. Sebab tu saya suka balik kampung. Duduk satu tempat sorang2. Dia punya feel tenang tu lain. Duduk dalam bilik sorang2 pulak feel dia lain.

Makan


Kalau bab makan pula. Bila dapat makan sesuatu yang saya idamkan. Rasa seronok... Rasa wowww... Eh... Skrip iklan pulak. OK. Kalau saya dapat makan something yang nak sangat makan. Rasa happy tu pun lain macam. Rasa tenang hati bila dapat apa yang kita nak sangat. Tapi lagi sedap dan tenang bila saya makan sorang2. Dalam gambar atas tu, berperang dengan tuan puteri masa makan memang tak dapat la nak dielakkan. So, sebab tu saya merasakan bila dapat makan sorang2 tu saya rasa tenang.

She is sleeping


Hahaha... bukan kata nak anak selalu tido. Kadang tu, waktu tuan puteri tido la saya dapat melayan diri saya sendiri. Nak makan ke, nak ke bilik air ke atau nak lipat baju, memang saya tunggu waktu dia tido. Kalau saya ke bilik air masa dia ada, alamatnya dua jam dalam tu. Sebab dia ikut sekali. Bila dia dah ikut dia nak main air. Tak dapat main air, dia menjerit. Itu waktu nak ke bilik air je tu. Kalau masuk bilik air sebab nak mandi lain cerita.  Now, waktu dia tido la saya dapat membelogging.

So, sampai sini je la coretan saya. Minggu ni birthday abah saya. Mungkinkah nak balik kampung. Tengok alam, boleh tenangkan pikiran.

Thanks for reading. XOXO

No comments:

Post a Comment