Friday, February 26, 2016

Kulacakes Kuantan

Assalamulaikum...

Sebenarnya gambar ni dah lama. Tapi tah kenapa tengah tidokan tuan puteri saya. Saya rasa termengidam pulak. Saya tak pregnant. Tapi teringat kan kesedapan kek kat kedai ni. Kiranya tempat wajib saya la kalau saya balik ke Kuantan. Sebelum ni dengar je orang cerita. Namun begitu, barulah sedar. Gambar tak banyak. Malah gambar kek yang saya nak ceritakan tu pun tak ada. Nampaknya saya kene joint penyakit ambik gambar makanan.

Lokasi Kedai Kulacekes ni berhadapan bangunan KWSP lama. Nama je orang Kuantan. Lupa pulak nama jalan tu. Tapi kalau dulu, area ni meletop la sebelum adanya shopping kompleks macam Megamall, ECM dan juga Giomall. Dulu masa saya sekolah, pernah deretan kedai ni yang jual ikan masin terbakar. Seantero Kuantan bau ikan masin. Rasanya kalau nak cari, just waze Kualacakes Kuantan.

Oklah. Tak nak merepek pepanjang. Layan gambar kami je la. Maaf kalau menyinggung sensitiviti anda. Heeee. tetibaa...

Tuan puteri suka red velvet cake



Balik Kuantan memasing konpem hitam




Yang paling best kat sini adalah suasananya. Walaupun kedai dia kecik. Kat tepi kedai ada tapak kedai yang dah roboh agaknya. Situ disediakan tempat makan. Dengan dinding mereka yang dihiasi basikal lama dan juga pokok yang menjalar. Memang lawa la kalau nak berOOTD. Meja makan mereka pun guna kayu terpakai. Harga dia lebih kurang macam kedai kek yang lain. Tak banyak pun pilihan kek mereka. Tapi yang paling famous Mango Cheese Cake dengan Red Velvet. Kalau saya datang, itu je la pilihan saya. Lawan pulak dengan Pandan Cooler. Air daun pandan je pun. Tapi rasa dia memang not bad.

Errmmm... Tak sabar nak balik Kuantan cuti sekolah ni nanti. Hingga berjumpa lagi di entri yang lain.

Thanks for reading. xoxo...

No comments:

Post a Comment