Wednesday, February 24, 2016

Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur

Assalamualaikum...

Nah haiii... Macam tiap hari pulak saya membelog ni. Datang pulak angin rajin nak bercerita. Saya nak kongsikan dengan tempat baru kegemaran saya bawa anak saya untuk beriadah. Stop la kejap dengan shopping mall semua tu. Sesekali, amek angin luar dari air cond. Kita hirup udara segar kat tengah kota ni.

Dulu saya duduk area Sentul. Masa sebelum  "Eye on Malaysia" ada di Taman Tasik Titiwangsa ni. Tempat ni macam tak de penyelenggaraan. Kalau hidup pun kat belah Restoran Nelayan tu. Bila ada "Eye on Malaysia" tu nampak la tempat ni dah membangun. Tapi merundum semula bila dah tak ada daya tarikan kat situ. Pernah la saya pergi sebelum ni. Restoran Nelayan tu dah jadi macam bangunan tinggalan. Bersemak. Now Taman Tasik Titiwangsa dah cantik. Terjaga rapi. Banyak aktiviti yang boleh dilakukan di sini. Banyak juga rakyat marhaen dapat menambah pendapatan di sini.

Dedi melayan anak kesayangan minta basikal baru. Basikal tu nanti nak main kat taman



Ni kawan abang Kimi. Kebetulan dia datang main kat umah, mak ayah dia tak ada. Kami bawa sekali la ke taman Titiwangsa.


Kat sini ramai la yang buat perkhidmatan menyewa roller blade, basikal, kereta kontrol. Kemiudian ada juga yang jual belon buih pakai tali tu. Dulu saya pernah nampak di Taman Tasik Permaisuri Cheras. Rasanya sekarang, kat mana2 pun orang jual. Trending gamaknya.

Dikesempatan yang ada, mami haruslah berOOTD. Dapat pulak view yang cantik bersama abang kuda ni. Tetiba terserempak pulak dengan orang yang pakai baju sama dengan saya. Encik suami punya bahan gelak padan muka kat saya.

Lake Swan, Perth Australia...ehhh

Hahaha... kantoi OOTD pakai selipar...

Dah puas main basikal dengan roller blade. Kami pergi ke hujung taman. Kat situ ada super duper besar playground untuk budak2. Kat hujung nya pulak ada la gadget senaman. Saya tak pergi pun ke sana. Next time la ye kalau saya pergi saya hidangkan gambar tu.



Tuan puteri saya main sampai berpeluh lencun baju dia. Bawa pegi toilet mandikan sekali. Toilet kat sini bersih dan yang penting masuk percuma.

Tu je la serba sikit ngomelan saya. Kalau nak bawa anak ke playground yang selesa. Tak rugi kalau bawa ke sini. Bagi sesiapa yang nak sewa roller blade. Bawa la stokin sekali. Tapi kalau tak ada pun takpe. Mereka jual stokin sekali.

Hingga berjumpa lagi. Thanks for reading. xoxo...



No comments:

Post a Comment