Tuesday, February 23, 2016

Pavilion's Chinesse New Year Decoration

Assalamualaikum...

Dah abis dah pun raya Cina, saya baru nak update pasal CNY ni. Tapi saya tak pergi beraya pun. Saya mempunyai ramai kawan dari bangsa Cina. Jadi kalau nak kata pasal racist tu, saya berkemungkinan tak tergolong dalam kalangan itu. Setakat ini, kawan2 yang bukan bangsa Melayu tak ada masalah bagi saya. Selagi saya hormat pegangan dan cara hidup mereka, selagi itulah mereka begitu seperti saya bila keluar bersama saya. Sebab tu masa saya bekerja dulu, bila perkara yang melibatkan hal agama yang memaksa saya untuk mohon cuti, tak pernah menjadi masalah dalam kalangan kawan sekerja saya.

Kemain intro... Berjela2. Berbalik pada tajuk saya. Saya selalu nampak orang upload gambar mereka bila ke Pavilion. Masa saya bekerja di Bukit Bintang dulu, jarang2 la saya ke Pavilion. Memang boleh kira dengan jari berepa kali je saya masuk ke shopping mall yang megah itu. Ye la... Bagi saya nak masuk tempat tu kena bercantik, kena bermewah. Even nak makan kat food court dia pun abis syiling dalam beg nak kena korek. So better saya tak masuk. Tapi bila tengok orang tunjuk gambar2 yang cantik kat situ, membuatkan saya teringin nak ke sana. Bermula dari decoration Krismas mereka. Sampai tak terpergi la demi nak kumpul duit untuk parking aje. (betul2 merendah diri)

Jadi, sempena sambutan tahun baru Cina yang lalu, saya pun berkesempatan la nak tengok decoration mereka. Paling saya suka ialah deretan lampu2 merah. Jom kita ke sana.

Tah kenapa ari tu kamera saya jadi blur. Hadap ler gambar macam ni tau.



Pintu gerbang



Lepas berpenatan berjalan dalam mall yang super besar tu, kami pun menikmati pemandangan Bukit Bintang yang jadi tumpuan pelancong. Baru la saya dapat rasakan betapa gahnya keadaan di situ. Padahal dulu tempat kerja sendiri. Langsung tak harga tempat tu. 


Tu je nak cerita. Thanks for reading. xoxo

No comments:

Post a Comment