Wednesday, November 19, 2014

My New Story

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia

Wahhhh... Engkau!!! Siap ada tagline Pak Jib.Ngee.. Leh geng ke. Bagi la minyak pree!!! Dah tak tau nak mengomel apa. Dok belek2 gambar2 dalam hp. Bolehlah kot nak cerita serba sikit. Kali ni cerita syok sendiri macam dulu2.

Completed

Saya dah meninggalkan kerjaya saya. Dan kini beralih kepada karier yang baru. Ramai yang kata, ini karier yang paling mulia. Alhamdulillah. Bergelar seorang suri rumah sedikit sebanyak dapat merasa kesusahan arwah mak membesarkan saya dan adik beradik yang lain. Mungkin sama juga dengan mak pembaca yang lain kan. Tapi, suami memberi kelonggaran kepada saya. Maklumlah. Puteri kami lain macam punya manja. Kalu boleh nak berdukung, nak berpelok, nak berjalan sepanjang masa. Istilah berjalan tu bukannya dia minta berjalan jauh2. Dapat tawaf keliling umah pun dah cukup seronok bagi dia. Maka, setakat nak mengemas sikit2 dan masak simple2 untuk encik suami kiranya boleh lah nak handle lagi. Tapi nak bagi umah nampak berkilat tip top, tak termampu lagi dengan kerenah tuan puteri nan satu ni.






Sebab tak nak rasa kebosanan. Di samping whatsapp group kawan2 sekolah. Saya mengisi masa dengan gardening. Tak delah hebat mana gardening saya ni. sekadar mengisi masa je. Sementara tuan puteri tido, lepas kemas umah dan masak sikit, masa yang ada saya membelek ke pasu2 yang ada di halaman umah ni. Dapatlah juga, buka pintu pagi2 tengok bunga dan pemandangan yang menghijau.

Penangan susu ibu. Sampai kembang hidung kekenyangan.



Dalam kalangan teman2 saya, umumnya sedia maklum tentang part time saya. Buat biz online jual milkbooster. Jadi, sebab nak menjadi penjual online yang baik, saya pergi ke pejabat pos hampir setiap hari. Kenalah bawa sekali peneman setia ni. Sampai kerani pejabat pos kenal saya sebab teriakan budak kecik ni. Punyalah dia kebosanan agaknya menunggu nombor giliran. Dia pun memulakan enjinnya. Kerani tu serabut agaknya. Terus bagi prioroty kat kami untuk berurusan dahulu.

Kalau kene dengan anginnya yang molek, berbaringan sambil menghisap jari.



Cuti sekolah dah bermula. Walaupun minggu ni belum cuti lagi. Mami abam Kimi dah startkan cuti. Pegi sekolah asik main. Report card pun dah dapat. Lebih baik abam Kimi duduk umah tolong mami je. Abam Kimi pun boleh ikut mami pegi pejabat pos. Nah... Meronda la kami tiga beranak.

Baru2 ni, adik pempuan saya yang tinggal di Kuantan datang melawat kami di Kajang bersama abah tersayang. Sejak arwah mak sakit dulu, abah susah nak berjalan ke sana sini. Aktiviti abah sekarang lebih terarah ke kebun dia di Maran. Tuan puteri pulak memang tak boleh duduk dalam kereta lama2. Makanya, Kuantan atau Segamat memang dah lama sangat kami tak balik. Ini menyebabkan atok2 rindukan cucu pempuan ni. Dikesempatan lawatan dari Kuantan ni, kami bawalah bah ke Putrajaya. Punyalah dia seronok tengok idea Tun M ni.

 Abam Kimi dan Amemex

1st time Encik Peai bergambar dengan 4 orang anaknya

Rasanya saya pun dah habis idea nak merepek ni. Nanti ada masa saya akan kongsikan pula info dan tips untuk milkbooster. Kalau masa mengizinkan, saya update cepat2 tau.

No comments:

Post a Comment